TALSAYAK

Edebiyat ve Eğitim Seçkisi

Çünkü Yaz

Posted by talsayak 25 Kasım 2005

Ben, yazı severim en çok
Nemli bir Akdeniz sabahı
Şarkıda da dediği gibi, bir başka ay
Temmuzda doğmuşum çünkü.

Ben, yazı severim en çok
Gotik katedrallerin bulunduğu bir meydanlıkta
Dolaşıyormuşum hissini veren
Soğuktan, sisten hiç hazzetmem
Yazın dizlerinde büyüdüm çünkü.

Ben, yazı severim en çok
Uzun kış gecelerinde, toprak ağırlığında
Yorganın altında ısınmaktansa,
İncecik giysiler içinde
İskeleden esen rüzgârlarla üşümeyi
Tercih ederim çünkü.

Ben, yazı severim en çok
Çünkü yaz bir esenlik geçidi boydan boya
Kalabalık sayfiye yerleri
Çarşaf gibi deniz
Özgürlük
Tatil
Aşk?
Benim için yazılan her şey çünkü.

Ben, yazı severim en çok
Yaz çünkü uçayazıyor beni?

Ve ben çok iyi bilirim yazı sevmeyenleri
Onlar için yaz ne düş ne deniz
Uçsuz bucaksız tarlalarda
Ekmek kavgası, yakan güneş altında
Zayıflayan vücutlar
Kavrulmuş benizler
Dökülen terler
Toprak
Ekmek
İş?

Merve Deniz CÖMERT
11 / FC

Bir Cevap Yazın

 
