TALSAYAK

Edebiyat ve Eğitim Seçkisi

Güz Yufkalarını Öpüyorum

Posted by talsayak 13 Aralık 2005









Gördüm ki mevsimleri
En baharından öpen rüya bitmiş
Nar çatlamış, bozulmuş bağlar.
Üşüyor şimdi içimin harfleri
Üşüyorum göçebe kuşlar gibi
Kırk iki yaş şarkılarıyla.

Ondan mıdır, nedir?
Güz yufkalarını öpüyorum
Aniden, birdenbire
Sıcaklığı, kokusu
İçime aksın diye.

Hangi bağın pekmezi
Akşama döndü dilimde
Bunu düşünüyorum,
Annemle de konuştum bu gün
Telefondaki sesini öpüyorum
Güz yufkalarını öper gibi.

Kavrulmuş kestane
Elma mayhoşluğu
EvlerGöğün derinlikleri
Çocukların çözülen diliyle
Çözülüyor dilsizliğimin ç hâli.

Eninde sonunda
Kanıyor sadakatin gülü!..

Öpüyorum yine de güz yufkalarını.

İsmail Karakurt

Bir Cevap Yazın

 
