TALSAYAK

Edebiyat ve Eğitim Seçkisi

Yoldaki İşaretler

Posted by talsayak 14 Temmuz 2006

*Her şeyin yokluğunu çekmeli insan, yokluk varlıktan daha görkemli ve daha anlamlıdır.

*Yaşam ne diye sorarsanız.. yaşam; yaptıklarımız ve bize yapılanlardır. (bunu bir yerde okudum belki de, hatırlamıyorum)

*Kimse bana insanlara inanmamı söylemedi. -kendileri de dahil- Hiç kimseye inanmamam gerektiğini söylediler. Hayatta en çok şaşırdığım birinin bana inanmadığını söylemesidir. Bense inanmaya devam ettim. Bu da onları şaşırttı galiba. İnanmadıklarını gördüğünüzde ve inanılmayacaklarını anladığınızda onları bırakın. Her oluşumun başı inançtır.
Ancak herkesin inançsızlık bezirganlığı yaptığı bu devirde bunu kime ve kime karşı söyleyeceğim değil mi? Haklısınız, sadece bana inanın.

*Başkalarının anlayışına sığınmak kendinize geri dönmektir.

*Yokluğun üzerine gidilmez, ışığa yönelin.

*”Kelam her şeydir” derken kendimi en çok ayrımsadığım noktayı atlamışım. Kelam her şey değildir, diğer yarısı ne yaptığınız/yapmadığınızdır. Sözlerinize sadık kalın.

*Herkese açık olun, kimseyle uzlaşmayın ve değersiz olanları terk edin.

*Herkes yanılıyor ve sadece bir kişi haklı olabilir.

*Dua etmek insanın kendisi için yapabileceği en faydalı işlerden biridir.

*Efendim hayatı anlamalı güzel yönlerini görüp yaşamalıymış. Neyini anlayacağım?
Suni ve ikiyüzlü bir teslimiyet! Karışırsak bizden geriyene kalır?

*Var ettiğinle sükut, yok ettiğinle, yokluğunla sükut. Kelimeler kaçış! Nereye olduğunu bilmeden..

*Düşünün.

*Yazın.

*Yaratmaya inanmayanın inanacak hiçbir şeyi yoktur!

*Zavallı küçük tecessüsümüz..ve ne takdire şayan buluruz onu.

*Kişiler (tanıdıklarınız veya tanımadıklarınız) hakkında çok konuşmayın.

*Söylüyorum sana; bir fırtına çıkaramadıysan yaşamından bir kişiye bile ulaşamamışsın demektir.

2 Yanıt to “Yoldaki İşaretler”

  1. Anonymous said

    hocam çok güzel ve doğru sözler bunlar…dikkate alınması gereken şeyler yani sağolun öğütleriniz için….muhabbetle….[wasowsky]

  2. Mecazz said

    Eyvallah Wasowsky!
    Benden de teşekkür ve muhabbetler…
    Ayrıca Yozgat’tan selamlar…

Bir Cevap Yazın

 
